10 Eylül 2013 Salı

BİZ KİMİZ?

Gezi Parkı’nda AKP’nin baskıcı ve gerici politikalarına direnen liselileriz. Okuduğumuz liselerde parasız eğitim, sınavsız üniversite mücadelesi yürüten, haklarını almak ve demokratik liselerde okumak isteyen lise öğrencileriyiz. Gezi Parkı’nda barikatların en önlerinde direndiğimiz gibi, bize haksızlığa karşı mücadele etmeyi, birlik ve dayanışma içinde olmayı öğreten Gezi ruhunu liselerine taşıyacak liselileriz.  Parasız eğitim hak iken eğitimin paralılaştırılmasına, meslek liselerindeki staj sömürüsüne, 4+4+4 ile artan çocuk işçilere, anti-demokratik uygulamalara, eşitliğin olmadığı eğitim sistemine karşı çıkıyoruz.

4+4+4 İLE ÇOCUK İŞÇİLERİN ÖNÜ AÇILDI

AKP hükümetinin 4+4+4 eğitim sistemini getirmesiyle birlikte daha çocuk yaşta okullarını bırakan öğrenciler, güvencesi olmadan, sigortasız çalıştırılıyor. 4+4+4 kesintili eğitim sistemiyle birlikte 12 yıllık zorunlu eğitim gelmemiş, açık liselerin önü açılmıştır. 4+4+4 eğitim sisteminin yürürlüğe girmesinden bu yana 110 bin öğrenci okulu bırakmıştır. Okulu bırakan, açık liseden de diploma alabilen öğrenciler çalışmaya yönelmiş, çocuk işçilerin sayısı artmıştır. 13 yaşındaki Ahmet Yıldız, okulda olması gereken zamanda fabrikada çalışırken başı presleme makinesine sıkışmış ve hayatını kaybetmiştir. Bizler, fabrikalarda çalışan işçiler değil, okullarında eğitim gören öğrenciler olmak istiyoruz. Eğitimsizliğin ve geleceksizliğin önünü açan 4+4+4’e karşı çıkıyoruz.

MESLEK LİSELERİ SÖMÜRÜ YUVASI

AKP hükümetinin ve patronların ara eleman ihtiyacını giderdiği ve sömürü alanına çevirdiği yeni alan meslek liseleridir. Meslek öğrenmesi gereken liseliler, AKP ve patronların işbirliğiyle staj adı altında sömürülüyor, çoğu kendi bölümü üzerinde staj yapmıyor. Staj gördükleri liselerde, fabrikalarda işçi gibi çalıştırılıp emeğinin karşılığını alamayan liselilerle meslek liselerindeki staj sömürüsüne karşı hep birlikte direneceğiz.

EŞİT VE NİTELİKLİ EĞİTİM HAKKIMIZ

Okullardaki verilen eğitimin kalitesiz ve niteliksiz olması nedeniyle üniversiteye hazırlanan lise öğrencileri daha 10.sınıftan itibaren dershaneye gitmek mecburiyetinde kalıyor. Ancak maddi durumu iyi olmayan halk çocukları dershanelere gidemezken okullardaki niteliksiz eğitime mahkum bırakılıyor. Okullardaki eğitimin niteliğinin arttırılmamasıyla geleceklerini belirlemek isteyen emekçi çocuklarına üniversite kapıları kapatılıyor. Üstelik devlet okullarında ve özel okullardaki eğitim bir değilken aynı sınavdan sorumlu tutuluyoruz. Adaletsizliğin ve eşitsizliğin hakim olduğu sistem kaldırılmalıdır. Okullarımızda nitelikli ve eşit eğitim verilene kadar mücadelemizi sürdüreceğiz.

SINAVSIZ ÜNİVERSİTE İSTİYORUZ

Eğitim hayatı boyunca sınav stresiyle yaşayan ve rekabet ortamında eğitim gören öğrenciler 12 yıl boyunca verdiği emeklerin elemeci sınavlarla ölçülmesine karşı çıkıyoruz. Geleceğimizi belirlemek ve başarılı olmak için uğraştığımız bu yolda elemeci sınavlar önümüzde engel olarak karşımıza çıkarılıyor. Liseli arkadaşlarımızla yarışmak, bir diğerimizi elemek istemiyoruz. Adaletsiz ve başarıyı ölçemeyen eğitim sisteminin tamamen değişmesini talep ediyoruz. Devlet eğitime gerekli bütçeyi ayırdığında yeteneklerimize göre eğitim alabileceğimiz bir sistem mümkündür.

CİNSİYETÇİ DEĞİL EŞİT EĞİTİM

AKP hükümeti 4+4+4’le eğitimde eşitlik olması gerekirken cinsiyetçi eğitim politikalarını güçlendirmiştir. Okulda liselilerin etek boyuna karışılarak belirlenen okul kıyafetlerinden eğitim müfredatına kadar birçok alan cinsiyetçilik üzerine kurulmuştur. MEB’in velilere mesaj gönderip erkek çocuklarını serbest bırakmalarını, kız çocuklarını kontrol etmelerini istemesi cinsiyetçi eğitimin göstergesidir. Cinsiyetçi eğitime karşı direniyoruz, eğitimde eşitlik istiyoruz.

SÖZ HAKKIMIZIN OLDUĞU DEMOKRATİK LİSELER

Siyaset konuşmanın yasak olduğu, siyasi gazete ve dergi getirilmesi durumunda disiplin cezası verilmesi demokrasiden çok uzaktır. Liselerimizde siyaset konuşmak istiyoruz. MEB’in bizim adımıza verdiği kararlarda liselilerin de söz hakkının olmasını talep ediyoruz. Gezi Parkı’nda demokrasi için mücadele etmişken demokrasi mücadelemizi liselerimize taşıyoruz.

Gezi Parkı’nda direnen liseliler olarak liselerimizde eşitsizliğe, adaletsizliğe ve anti-demokratik uygulamalara karşı Gezi ruhunu liselerimize taşıyacak, 4+4+4 kesintili eğitim sistemine karşı mücadele edeceğiz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder